måndag 20 oktober 2014

Lökar och maskmat


Oj, vad denna helg sprang iväg med en hiskelig fart. Men så är det väl när det är fullt upp. Har inte legat på latsidan alls faktiskt. Jag har hunnit klippa gräset (för sista gången?) räfsat löv (men det mesta hamnade under gräsklipparen, så maskarna får det lite lättuggat) och fått ner lökarna jag beställt från Odla. I går regnade det typ hela dagen, så förutom en skogspromenad i regnet höll jag mig inne; målade, bakade, tvättade och strök.

Bilder från odla.nu Allium Purple Sensation, Allium Aflatunense, Tulipa Belicia och Greenland & Spring Green. Sen var de ännu en påse tulpaner till, Holland Chic som jag köpt hemma i affären. 

Hann inte ligga på soffan alls den här helgen... men ja, det kommer väl fler tillfällen till det får vi hoppas ;) Nu är det höstlovsvecka för våra barn. Den ena dottern åker till Stockholm med pappa, den andra får vara kvar hemma med mamma. 
Hoppas ni får en fin vecka! 

5 kommentarer:

  1. danke für die schönen bilder!!! liebe grüße von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  2. Fina lökar du hittat! Har ett paket som ligger och väntar på mig också.
    Tror faktiskt du hinner klippa gräset ett par gånger till : ) Om inte annat är det su som du säger ett bra sätt att underlätta för maskarna och man slipper räfsa just där i alla fall. Har har det räckt med att klippa varannan vecka nu.
    Ha det så gott i veckan
    Anette

    SvaraRadera
  3. Å vad bra att du påminde mig om att köpa alliumlökar, jag vill a vita. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Helgen gick jättesnabbt här också. Inget ovanligt iofs men eftersom jag jobbade några timmar i lördags blev det ännu mindre ledig tid än vanligt på en helg. Här pågår skolorna även denna veckan emn nästa vecka är det lov och då är även jag ledig.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har också satt de vackra, lila bollarna.. och tulpaner också, men i starka färger. :-) Sökte på google på tips hur man kan dölja sin luftvärmepump... och vems blogg blev man tipsad om? ;-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!