söndag 19 oktober 2014

Oktoberblomning


Tittar man ut över trädgården nu så är det rätt mycket som är visset och trist, men går man lite närmare, så visst finns det små guldkorn. Som den här prakttryn som fått för sig att blomma om med några blommor...

rosor i knopp

och utslagna väldoftande rosor

Hortensian Endless summer tror visst att det ännu är sommar

Så även de här pelargonerna som bara blommar och blommar...

Men den här höstanemonen vet i alla fall att det är höst. Bilderna är tagna häromdan, idag är det regn och rusk, så jag tänker hålla mig inne!

6 kommentarer:

  1. wow, ihre blumen sind im oktober noch prächtig!!! vor allen dingen die hortensie "endless summer"!!! alles liebe von angie aus deutschland und einen schönen sonntag

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blommar hos dig. Här är det lite kärleksört, astrar och kaprifol som lyser upp lite. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Härlig blomning hos dig. I morse var det 15° när jag var ute med hunden, hade alldeles för mycket kläder på mig:) Klädde mig efter årstid och inte temperatur:)
    Ha en mysig innedag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Fin blomning hos dig fortfarande, men nåt trädgårdsväder är det inte här heller.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara foton! Inte kan man tro att det är oktober i din trädgård!
    Hoppas nu gubben Frost håller sig borta och inte kommer och tar dem!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Ja va fint det blommar hos dig!
    Härligt!
    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!