tisdag 28 april 2015

Nya mattan och återbruk


Så oskyldigt han sitter där, lilla Casper... Men (för vilken gång i ordningen?) så har vi nu bytt matta igen, under soffbordet.... just tack vare katterna... Mattan, som vi höll på att inte få med oss hem från Ikea för att den inte gick in i bilen, ligger i alla fall på plats sen några veckor tillbaka. Hittills är jag nöjd, den är inte lika känslig för vare sig katthår eller små vassa kattklor som gärna tar sig ett litet "klös"... Den förra mattan som var vävd, helt slät och enfärgat mörkbrun, fick dammsugas typ dagligen samt blev väldigt snabbt ful i väven, av nån liten (pälsklädd) anledning....

Har precis tvättat överdragen till fåtöljerna, och soffkuddfodralen, så nu känns det rätt så fräscht här. 

Pärlhyacinter, nu den sista som står inne för i år, nu får vi njuta av dem ute istället. Just det här exemplaret återser jag nog nästa säsong i någon av rabatterna, det är återbruk när det är som bäst tycker jag!

8 kommentarer:

  1. Det var då en snygg matta som du har hittat och så skönt att den är "kattovänlig" :) Vi skulle behöva en ny under vårt soffbord också. Den vi har samlar allt för lätt på sig katthåret och tydligen är den perfekt för att lägga hårbollarna som katterna har tendens att få upp, urk! Varför alltid lägga dem på mattorna?? !
    Lästenågra av dina inlägg bakåt och fick se att Tjorven har fått somna in. Jag känner med dig. Det ärverkligen det värsta beslutet som man måste ta som husdjurs ägare :(

    SvaraRadera
  2. Oj oj vilka rackare till att kloar, att de absolut ska riva på mattan där ? !
    Sixten kloar inte alls, men han gör väl det ute, era är ju inne-katter, då blir det så.
    Lycka till med den nya fina mattan.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Mysig och gosig matta i snygg färg. Gillar ditt ovala bord också. Jag har förra årets vita pärlhyacinter i rabatten, så fint. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  4. Ser inbjudande ut både för människa och katter! Så snygg matta! Ja, jag får nog mycket att tänka på när Maja anländer... håller på att längta ihjäl mig!

    Återbruk gillar vi, speciellt pärlåtervinning:)

    Glad vår!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Perfekt återbruk! Jag kör med det också!!
    Det är konstigt det där med husdjur. Min gubbe som är pedant har efter det vi började med hundar förvandlats mer och mer till att ha överseende med det mesta. Bl.a. så ligger det ett ton med grus i hallen varje dag och hur det ser ut i soffan ska vi bara inte tala om. Fast vi har lagt dit en skyddsfilt och den kan man dra hundhår från i stora nävar! Jag bryr mig inte så mycket, men jag ser ibland hur gubben min lider. Vilket är bra, för hand dammsuger väldigt ofta! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  6. Fint med nya mattan. Här fäller katterna som bara den nu.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken snygg matta! Vi funderar på en ryamatta, en vit/beige och vi har en röd katt... Hoppas pälsen kommer gömmas bra i mattan tills man städar.. ;-)

    Trevlig Valborg!

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  8. Verkligen snygg matta! Jag har spanat in en på Ikea faktiskt...kanske något för katten att sätta klorna i! Ha en fin Valborg...
    Varm vårkram,
    Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!