lördag 23 maj 2015

5 år




Idag plockar jag en bukett, av löjtnantshjärtan och tulpaner, och åker ut till kyrkogården med. Samma sorts blommor som jag plockade för fem år sen, och gav till mamma, någon dag innan hon somnade in.


Det sägs att bara tiden går
så ska den läka alla sår
som sorgsna hjärtan gömmer.
Visst är vårt minne ofta kort
men att en när och kär gått bort
är nåt man aldrig glömmer. 

En tröst för den som lämnats kvar
är hoppet som ens hjärta har
trots tårarna man gråter.
För himlens eget löfte är
att älskar man varandra här
så möts man en gång åter.
Atle Burman

7 kommentarer:

  1. De som betyder något för en bär man med sig i sitt hjärta hela tiden. Minnen kan ingen ta i från oss .
    Det var verkligen en fin dikt som du har hittat :)

    SvaraRadera
  2. De som betyder något för en bär man med sig i sitt hjärta hela tiden. Minnen kan ingen ta i från oss .
    Det var verkligen en fin dikt som du har hittat :)

    SvaraRadera
  3. Oh, ja, så sant, inte glömmer man men möjligen att sorgen klingar av lite. Nej, det gör den inte alls, vissa dagar är förfärliga av saknad. Jag tror att din mamma vet att hon får så fina blommor.......jag tycker det känns bra att tänka så.......
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dikt du delar med oss. ja det är 5 år sedan min kära bror lämnade mig och hans familj. Sorgen är jobbig men går att hantera efter ett tag Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Saknaden går inte över men blir hanterbar med åren. De vi älskat finns med oss i hjärtat för alltid.
    Kram!
    Kristina

    SvaraRadera
  6. En väldigt fin dikt, och underbara rabatter.
    Jag och min syster åkte ned med min fars urna till Gotland för tio år sedan. Han ville begravas hemma på ön. Och ja, man glömmer aldrig. De finns kvar i våra hjärtan. Men jag tror att vi ses igen.
    Kram. Åsa

    SvaraRadera
  7. Så fint skrivet! ♥ Rosa löjtnanshjärta får mig att tänka på min mormor, som inte heller finns bland oss längre.. Tycker er framsida är jättefin som den är, men jag kan förstå om man tröttnar och vill förnya! :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!