tisdag 5 maj 2015

Förena nytta med nöje

Jag fick en fråga av Agneta om hur det går med min virkning! Och eftersom jag inte hade nåt annat skoj att blogga om så kan jag väl göra ett inlägg om det ;) Jojo, det går finfint det! Det ligger lite garn på botten av korgen, det är allt vad som finns kvar, och jag har tänkt att jag kör på så länge det finns garn, så får filten helt enkelt blir så stor/liten den blir.

Det har varit en ypperlig sysselsättning när man sitter vid teven, och som jag troligen kommer att sakna när det är slut! Men nu är det så med mig att när väl trädgårdssäsongen drar igång med sköna kvällar och så, så ser jag nästan inget på teve, så det passar ju bra att garnet tar slut. Vet dock inte om jag hinner sy ihop den, beror helt på vädret alltså!


Apropå att titta på teve. Mina tjejer fick hela serien "Friends" i julklapp, det är - för den som inte vet - 10 säsonger situationskomedi som gick på teve mellan åren 1994-2004. Och jag är ju lite hopplöst efter, så jag har inte fått upp ögonen för den serien förrän nu,  när mina barn började se den. Men oj, så skoj den är, den är liksom så där okomplicerat rolig och härlig. Och skratta behöver man! Vi har tillbringat många timmar tillsammans i tevesoffan, och blivit helt "friendsifierade" alla tre! Så jag har verkligen förenat nytta (virkningen) med nöje (glädje och skratt) och umgänge med mina barn, tre flugor på smällen alltså! När barnen blir lite större får man ta vara på de stunderna, det blir annars inte så ofta som vi vill se något tillsammans, tiden är förbi när åtminstone den stora ville se Let´s Dance och Idol och sånt med mamma...

3 kommentarer:

  1. Rogivande med handarbete .
    Vad virkar du?
    En pläd i mormorsrutor............

    Den serien ,Friends ,kommer jag inte ihåg , har nog missat den.

    Ha det gott,
    kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis - mormorsrutor som förhoppningsvis skall bli en pläd ;) http://rosorochruiner.blogspot.se/2015/01/vad-gor-jag-egentligen.html

      Radera
  2. Se där ja, där fick vi se den nästintill tomma korgen! Kul! Och färgerna är fortfarande lika läckra.
    Friends är ju en sån där trevlig serie, den bara roar, den oroar inte, den är trevlig, det är mysigt och man kan liksom inte få nog - blir många rutor virkade nu då!
    Kramar

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!