lördag 29 augusti 2015

Vad gör man inte för en bukett blommor

Tjugonio kronor för en härligt ståtlig och riktigt hög bukett gladiolus, det kunde jag inte motstå! Så när jag passerade den nyöppnade blomsterbutiken på väg hem från jobbet igår fick en sådan bukett följa med mig hem. Inget konstigt med det, förutom att jag cyklade... men det gick vägen och vi kom hem helskinnade/helskaftade bägge två. 

 Älskar den här ljusrosa färgen! 

Ett knep för att blomman skall hålla längre och orka slå ut, är att knipsa av topparna.  

Skönt med helg! Casper verkar nöjd också när han ligger där och matte är inne och donar. Det är nästan så jag börjar längta efter att börja piffa lite inne snart. Blir ju inget sånt på sommaren, men framåt höstkanten är det alltid kul att "boa" lite inne igen. Nu är det visserligen ingen höstkant riktigt ännu, det är ännu sommarvärme om än någon grad svalare.

Och i går morse regnade det!! "Hela" 9 mm kom det!  Vet inte när det regnade sist - i början av juli kanske? En evighet sen i alla fall, så det var behövligt! Jag gjorde som Pippi Långstrump på morgonen - rusade ut regnet (i bara nattsärken), och sprang runt och vattnade ur de fyllda tunnorna, så det skulle få plats mer under dagen, ja vilken syn det måste varit! 

Nu väntar en ensam dag. Maken är ännu i fjällen, och mina tjejer åkte till Stockholm med morgonbåten. Tur man trivs i sitt eget sällskap ;) Och så har jag ju katterna hemma! 

2 kommentarer:

  1. Åh så fin bukett och det är jättefint i vardagsrummet med den rosa accentfärgen till det vita och gråa. Mysigt.. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Hoppas du haft en bra dag för dig själv. Och katterna då förstås. Jättefin bukett, det var längesedan jag hade gladioler hemma, och då kom de från trädgården.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!