söndag 6 september 2015

Några trädgårdsbilder

Söndag idag, det är grått och regnigt så då blir det innemys. Men häromdan passade jag på att fota lite, när solen sken. Så här kommer några bilder från framsidan, mot gatan. Silverpäronträdet har faktiskt buskat till sig lite.


Solhatten Magnus fick besök av en humla. 
Härliga höstanemoner




En regntunna som "äntligen" får göra skäl för namnet, efter en torr augusti. 
...ännu en höstanemon. 
Nu skall jag ta och baka en sockerkaka. Mannen kom hem efter sina två veckor i fjällen sent i går kväll, så det får väl bli nåt gofika då...;) Hoppas ni har en skön söndag! 

12 kommentarer:

  1. Chutney som är så gott! Får se om jag kan få tag i något att göra det av, man kan ju köpa, men det är inte samma sak!
    Din trädgård är så fin, det ser så välordnat och charmigt ut på en och samma gång.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag älskar din fina trädgård. Ser så charmigt ut. Här regnar det för fullt, så nu har trädgården fått så det räcker. Ha det gott.
    Titti

    SvaraRadera
  3. Ditt silverpäron är jättefint. Mitt börjar nästan bli lite väl stort:)
    Ååå höstanemoner och solhattar så fina de är. Jag ger inte upp, jag SKA få dem att trivas hos mig:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jättefint med de där böljande kanterna och det ljusa gruset. Matchar ditt silverpäron perfekt! Det är regnruggigt här också, så jag har också stannat inne idag. Kan vara skönt det med.

    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Höstanemoner skulle vilja ha flera, men det är lite kinkiga hos mig! Vilka fina bilder o din regntunna så fin! Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  6. Härliga september bilder du bjuder på. Vad fint ert staket är.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken vacker trädgård du har. Men det ligger ju oändligt mycket jobb bakom förstår jag. Tack för att du delar med dig av trädgården. Kram

    SvaraRadera
  8. Fina höstblommor du har! Här känns det som det mesta blommat över nu. Njuter av äpplen och päron som nu börjar bli goda istället för blomster.
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann.

    SvaraRadera
  9. Du har en vacker höstträdgård... också! Magnusarna och höstanemonerna trivs verkligen. Och du, vilken vacker regntunna! Aldrig sett tidigare, vad har den använts till tidigare och är det betong?

    Septemberkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Underbart vackert - och som vanligt underbart välskött!
    Det var tur att du skrev om att du skulle baka en kaka. Jag hade - i ett mycket svagt ögonblick sent går kväll - lovat Rolle att baka en sockerkaka. Fast det blir nog en chokladkaka den här gången. ska gå och göra det direkt.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  11. Jag tror att jag sagt det förut, men jag tycker du har det så välordnat och snyggt i din trädgård! Solhattarna verkar trivas så där med vintrarna här, men jag ger inte upp. Planterade några nya på prov i våras. :)

    SvaraRadera
  12. Vacker septemberblomning hos dig! Gillar din nya lite höstiga header, fin känsla i den.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!