tisdag 6 oktober 2015

Jag hade en fin vas



Kärleksört i min fina vas från Rif, som jag köpte vid Berså från några år sen... som varit perfekt till pioner, daggkåpor, flox,  tallkvistar till julen, videung... just name it! Men allting har ett slut och i morse gick den i kras*. Världsligt, jag vet, men jag blev allt lite ledsen ändå... Mannen är mer orolig för hur golvet skall klara typ tre liter vatten... ja vi får hålla tummarna att det går vägen. Suck! 

*eftersom jag inte vill peka ut någon särskild förövare - vare sig två- eller fyrfota så lämnar vi det därhän... 

7 kommentarer:

  1. Världsligt, ja, men ack så tråkigt. Men tradera är många gånger räddningen. Där har jag kompletterat både glas och tallrikar genom åren. Visst kan man få leta ett tag, men vilken lycka när det blir fullträff. Det finns en urna från Rif ute nu, men det står inte hur stor den är. Annat mönster än din dock.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Nej vad trist! Den var ju jättefin!
    Men, de finns att köpa fortfarande. Dyra är de men de finns!
    Här hittade jag de som hade den grå färgen. ( verkar vara lättare att hitta svart)

    http://www.gardenaquatica.com/tine-k-vase

    http://www.mittnyahem.se/produkt/keramikvas-tine-k-home-peacock-gra/

    Kram ♥
    Maria

    SvaraRadera
  3. Neeej. din fina urna! Men, som du säger, allt har sin tid och den går att ersätta... om du vill. Tänk om vi kunde fixa annat som gått i kras... alla hjärtan till exempel. Det gäller att se ljust på eländet!

    Trots... må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Det är lite lustigt det där med det världsliga. Ibland tror man att man inte bryr sig, men visst gör man det. Jag har några saker som jag helst vill ha kvar som dom alltid varit, men man vet aldrig. Men en sak jag har som inte kan gå sönder men kanske komma bort är en liten bräda och en sten som min mamma plockat med sig nånstans ifrån och som jag för mitt liv inte vill bli av med. Dom är så mycket mamma för mig! Stenen är från Norge och den lilla brädan från stranden här!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jättefin vas, jag förstår att du blev ledsen! Min fyrfoting hade ned en fin gammal lampa så glaskupan gick sönder. Inte roligt, men vad gör man. Trots allt är det ju bara saker även om man tycker om dem.
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Jamen det är ju så att man håller även ting kära. Vasen är jättefin så jag hoppas att du får en ny i framtiden.

    SvaraRadera
  7. Usch så trist! Det har sina sidor att ha fyrfotingar inomhus, sen ser de så rysligt söta och oskyldiga ut att man inte kan bli arg på dem. Hoppas du hittar en ny vas som du gillar!
    Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!