onsdag 4 november 2015

November i trädgården

Jodå, solen kan titta fram även nu i november!
Och än finns det löv på träden, även om en hel del har fallit de sista dagarna. Om en månad sitter det förhoppningsvis en ljusslinga här i körsbärsträdet. Det börjar ju bli lite stort nu, men än har det gått bra att pilla dit slingan. 

Det är kanske dags att ta fram gräsklipparen igen, för en svängom över löven. Brukar göra så för att underlätta vårarbetet, blir så mycket räfsande annars.

Funkiorna har gjort sitt. Jag borde gå ut och få undan en del vissna perenner inser jag, om jag inte skall få massor av jobb i vår.

Men inte i dag, idag är jag mest inne, och det går ju att njuta av höstfärgerna inifrån också ;)
Nu mörknar det snabbare på kvällarna, och det är snart dags att gå i ide, från allt vad trädgårdsarbete heter. Men som sagt, än har jag lite att pyssla med, även om det inte är hela världen om det inte blir av. Vi får se om det blir några fina dagar i helgen, så kanske jag får till det, innan jag stänger grinden för i år.

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga höstdagar det varit här i Mälardalen, hoppas det varit lika på Gotland.
    Jag har numera inte någon trädgård att syssla men även med en balkong är det lite höstpyssel.
    Balkongen är inglasad och när solen värmer gott så det blir en eftermiddagsfika.
    Träden är så gott som avlövade nu och marken riktigt glöder i solskenet.
    Snart kommer det folk som med blås samlar ihop löven för att sedan frakta bort dem för kompostering. Jag saknas "lövmattan" som dolde sten och asfalt.
    Jag har tittat på dina fina kissemissar. En katt skulle vara trevligt att ha, men tyvärr är det flera
    familjemedlemmar som är allergiska. Som kompensation har jag fått katter i alla slags material.
    Jag har läst din blogg då och då. Nu har jag bestämt mig för att skriva några rader. Själv tycker jag att det är trevligt med en kommentar.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Tänk vad lite sol gör för höstfärgerna! Vacker utsikt du har över trädgården.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Älskar höstlöv så länge de inte hunnit bli bruna och så fint färgerna gör sig mot ditt hus. Ingen brådska med att ta hand om löven. Det mesta sitter ju fortfarande kvar på träden i alla fall här.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!