lördag 11 juni 2016

Det stora tårtslaget...

...börjar nu! Öh, tänker ni nog nu, det har ju varit redan, på torsdagkvällar i sjuan, om ni nu har sett det. Men för mig börjar det nu. För snart "smäller" det, när jag - och min ena syster - skall baka bröllopstårta till vår systerdotters bröllop som är nästa lördag, för 88 personer, de ni! Ja, det är inte utan att man blir lite nervös...
Tur jag inte är ensam, syrran min - som har gjort denna tårtan här ovan, är ju med mig. Hon gör jordgubbs- och rabarbermoussen som skall vara mellan bottnarna. Själva bottnarna skall jag baka nu i helgen. Sen smackar vi ihop dem (oj, det lät ju lite lättvindigt...) tillsammans, och spackling (ja, det heter så!) och dekorering med sockerpasta skall vi också göra ihop. 






Jag gör ju mest "vanliga" tårtor, men i fjol somras gjorde jag en tvåvåningstårta med sockerpasta, för första gången. Men nu skall vi alltså göra en trevåningstårta... Riktigt roligt och riktigt pirrigt! Wish us luck! 

6 kommentarer:

  1. Oh! Ska bli spännande att se hur den tårtan blir, för du visar väl? Förstår att det är pirrigt, fixade bröllopsbuketten med blommor från vår trädgård till en väninna som gifte sig. Skönt att ni är två som hjälps åt. Lycka till!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Åh det låter spännande! Som sagt så hoppas även jag på att få se hur resultatet blir. Skönt att ni är två :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror du/ni grejar detta galant! Och såklart vill vi se resultatet.
    Har sett lite bakverk på bloggen här, som du gjort och det har sett väldigt gott och proffsigt ut!
    Lycka till!
    Lena

    SvaraRadera
  4. Så kul, det kommer att gå galant! Om det vore mitt bröllop skulle jag inte vara det minsta orolig! Go for it, girls!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Ja det närmar sig. Det är både spännande o kul men det fixar vi syrran. Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för inspirerande inlägg och Lycka Till med Bröloppstårtan!
    Kommer säkert att bli jättefin :)
    Ha det Gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!