torsdag 30 juni 2016

Svalkande blått


Jag blir mer och mer förtjust i blått i inredningen, vilket jag aldrig har varit förut. Blått är ju en kall färg, och min egen teori är att det kan bero på att jag själv är varmare, jag är ju numer i den där åldern då "värmeslagen" kommer med jämna mellanrum om man säger så... (ni som varit där vet vad jag menar...och ni som ännu är ovetande, njut!) 

Blå urna från Bersåbutik i Tofta. Pläd från Åhlens. Min fina tavla av Lars Jonsson, passar lika bra till det blåa, som till de varmare rosa toner jag brukar ha annars.

Men lite rosa finns ännu med, pioner och stjärnflocka från trädgården. 

Vår bruna matta kändes lite murrig nu när vi har mörkare soffa, så ny matta har införskaffats, den är från Ellos. Jag sparar den bruna ifall jag vill ha lite mörkare igen, kanske på vinterhalvåret? 


   

1 kommentar:

  1. Skulle gärna slå mig ner i din soffa en stund, känns väldigt inbjudande. Och jag gillar verkligen tavlan! Underbart ljus i den.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!