måndag 18 juli 2016

En loppistur till!

Ja, dra på trissor, fick med mig mannen på en loppisrunda i går! Det är inte var dag det händer, och det skall väl erkännas, han är inte road av själva loppisbiten. Men får han bara lite gofika och se sig omkring ute på landet så funkar det! 
Ett av de första stoppen var vid East End Farm, där det fanns både loppis, inredning och fika. Hade aldrig varit här, men det var riktigt mysigt faktiskt. 



Dock blev det ingen fika för oss i den mysiga trädgården, utan vi for vidare. Genom Tingstäde fick han det jobbigt maken, för där duggade loppisskyltarna tätt! Jag höll ändå igen och ropade bara till på ungefär var fjärde skylt, för att skona hans humör... ;) 

Nej, fikat väntade vi med till det här mysiga stället, Rute Stenugnsbageri

mm, go räkmacka på stenugnsbakat bröd. 

...och så delade vi på en "liten" sockerbulle till efterrätt....



Vi satt ute men man kan även sitta i det här mysiga orangeriet. 



Gjorde jag några fynd då? Jo då, ett och annat följde med hem. Denna fina ljusstake hittade jag i en inredningsbutik precis bredvid Stenugnsbageriet, alltså inget loppisfynd direkt. Det var däremot den lilla mjölkkannan, som är från Rörstrand. Mjölkkannor, kan man få för många såna? Perfekt att ha rosor i om inte annat, speciellt som den heter Rosette

En stycken perfekt salladsskål, ett loppisfynd för en tjuga. Samt lite annat smått och gott, som ni kanske får se någon annan gång ;) 

Ja, och med dessa två turer avslutas en ganska händelselös semester rätt bra ändå. Händelselös p.g.a värk och smärta i foten, som gjort att det vissa dagar känts som ett helt företag att ta sig runt i trädgården t.o.m... ja det är inte utan att man blir lite deppig och handlingsförlamad. Nåväl, det finns värre saker, och det kommer bättre dagar! Nu skall jag jobba i tre veckor, för att sen ha en veckas ledigt igen. 

5 kommentarer:

  1. Vilka mysiga ställen ni hittade och den där räkmackan,, mums!
    Jag kände igen mig i det där att bara hojta vid var fjärde loppis för att gubben inte ska tröttna allt för fort. Jag älskar loppisar och U.. ja han älskar mig, så han kör :)
    Jag hoppas att din fot blir bättre och att du får hjälp så den kan bli bättre. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Underbara ställen ni snattade på. Små gulliga mjölkkannor kan man absolut ha hur många som helst av. Det där med foten låter inget vidare hoppas det går över snart. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft en riktigt bra utflykt! De gånger vi varit på Gotland har vi bott rätt nära Stenugnsbageriet och det är riktigt gott och mysigt där!
    Men du, vad skittrist med foten. Hoppas den är bra snart för oavsett semester eller jobb så funkar man inget bra med smärta. Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Wow vikka mysiga ställen.
    Kram /Knatten

    SvaraRadera
  5. Men Gud ändå, han åkte med! Jag vet inte vad jag skulle locka min med för att åka med. Eller, fel, han åker med, men han blir som dom som letar Pokemon, helt zoombisk. Eller som vår förste hund, han gick tillbaka till bilen bara man släppte blicken på honom en sekund. Mannen min går bara på kommando, tittar bara på kommando, sätter sig bara på kommando osv och då är det bättre att åka utan honom! Du leasar inte ut din?
    Ni verkar ha haft roligt i alla fall! Mysigt!
    Synd om dig att du har så ont? Kan man inte operera sånt? Nu känns det som om jag frågat det tidigare.....
    Ha det gott sista veckan! På den här semestern!
    Hej svejs

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!