tisdag 27 september 2016

Road trip

Idag drar jag ut på road trip med mina systrar. Denna gång bär det av nedåt landet, istället för Stockholm som vi brukar åka till. Nej, vi fick för oss att vi skulle åka och hälsa på vår kusin och hennes mamma, alltså vår moster. Och naturligtvis skall vi kombinera detta med mysiga fikastunder, shopping, god mat och vin...;) Vi kommer att köra längs med kusten, alltså mellan Oskarshamn och Åhus, via Kalmar, Karlskrona och Karlshamn. Någon som har tips på mysiga fikaställen eller någon butik som man inte får missa, längs med den här vägen?
Frågan är väl bara hur jag skall klara mig utan den här lille godingen...? Jag kanske borde ha stoppat ner honom i packningen...? Nej, han har det nog bra här hemma utan mig. Husse och tjejerna får ha lite egentid med honom. 

8 kommentarer:

  1. Åhh, det var ju där jag var nyss. Mellan oOkarshamn och Karlskrona så såg jag inte några butiker eller fikaställen. Kanske jag inte tittade så noga. Men ni hittar säkert något trevligt. ha det så mysigt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig road trip.
    Åhh vilken bedårande sötnos kisse.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  3. Mandeltårtan är ett trevligt fik mitt emot Brunnshallarna i Ronneby och med hela Brunnsparken bredvid.
    I Sölvesborg har ni Fyra årstiders park vid hamnen som är klart sevärd så här års, designad av Peter Oudolf.
    Annars så är ni så välkomna hem till mig, på fika/mat och/eller trädgårdstitt, om ni vill och har tid och lust. Befinner mig en mil bort från er tänkta resväg, så bara mejla mig i så fall.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Jösses vilken söt lite kattkille. Jag blir ibland riktigt störd över att jag är allergisk mot katter för jag skulle så gärna vilja ha en sån snygging!
    Om ni nästa resa ska till Stockholm är ni varmt välkomna hit!

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. Jösses vilken söt lite kattkille. Jag blir ibland riktigt störd över att jag är allergisk mot katter för jag skulle så gärna vilja ha en sån snygging!
    Om ni nästa resa ska till Stockholm är ni varmt välkomna hit!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Oj, det finns massor av trädgårdsställen på vägen men fikaställen vet jag inget om. Fikar ju inte...
    Nu är ju jag ute lite sent, men kanske på vägen tillbaka. Först har ni lavendelgården nedanför Kristianopel, tror att den ligger i Olsäng. Sen har ni en liten handelsträdgård med roligt utbud utanför Kyrkhult i Blekinge - fast det kanske är lite för "off" för er. Sen har ni en fin innehållsrik handelsträdgård utanför Kalmar - tror att den ligger i förlösa på vägen mot Kristvallabrunn.
    HA DET SÅ KUL!
    susie

    SvaraRadera
  7. Så roligt! Det är ju inte min sida av landet så där var då inte jag till någon hjälp. Men en liten omväg på 9 mil bort till den skånska västkusten kan ni väl göra så bjuder jag på fika ;) Skämt åsido, jag hoppas ni år en trevlig resa / Kram gittan (nu med lite Gotland i blodet "blink")

    SvaraRadera
  8. Ja mina hemtrakter så nog borde jag veta! Här nere i Karlskrona har jag inte hittat så många godbitar än...jag har hört talas om cafet Mandeltårtan men inte varit där än, ligger en butik precis bredvid som ser mysig ut men inte varit där heller (det var stängt då!) Bättre ni tutar och kör och sen berättar vad NI stannade och besökte :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!