torsdag 3 november 2016

I´m back

Efter en veckas datorpaus är både jag och datorn tillbaka! Vi lämnade iväg den till min systerson, som är en klippa på datorer och vår räddare i datornöden...;) Vi fick två alternativ, köpa en ny dator eller byta hårddisk i den gamla, och med det senare alternativet kunde bilderna räddas...  Jag som är lite dålig på att spara ner alla bilder till en extern hårddisk, blev ju glad om den gamla kunde räddas. Så han bytte hårddisk för oss, och bilderna räddades, bland annat den här med Harry, som är tagen för någon månad sen, när han ännu var "pytte" -  nu är han ju lite större! 

Så jag är glad och nöjd, och kan åter sitta här och blogga! Har i och för sig inte haft tid för sånt ändå, i helgen som gick hade vi fastlandsfrämmande, och vi såg faktiskt inte ens på teve. Vi flanerade på stan, fikade, åt och drack vin, badade i tunnan, var på Fornsalens museum, pratade, ja umgicks helt enkelt ;)  

4 kommentarer:

  1. Skönt att det gick att fixa datorn utan att förlora alla bilder. Själv sparar jag alla bilder på ett USB-minne. Om den skulle gå sönder vet jag inte vad jag skulle göra! Datorn jag använder är jobbdatorn och det är nog tveksamt om någon skulle vilja rädda den ifall den brakade...

    Ha en fortsatt skön vecka!
    Karin

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken tur att det gick att rädda alla bilderna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild på lille Harry!
    Vilken tur att det gick att rädda bilderna och att du fick hjälp av systersonen! Inte helt lätt att pyssla med bärbara datorer har jag förstått!
    Jag har sparat gamla bilder som jag förde över från diabilder på dropbox. Då finns de kvar även om datorn går sönder.
    Men jag är dålig på att spara bilder jag tar allt eftersom. Borde bli bättre på det.
    Ha en trevlig kväll och en lika trevlig fredag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  4. Ja du ser man blir lite 'tom' utan dator på något vis och det är kul att blogga.
    Tur att det gick att rädda den utan att behöva köpa en ny.
    jag också dålig på att spara men jag får många 'bannor' av min dotter.
    Ha en trevlig helg kram/ Eva

    Jag fick besök precis nu av dotter och tre barnbarn

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!