lördag 18 februari 2017

Årets första...

...snödroppar har tittat upp hos mig! Alltid lika roligt när man upptäcker små vita "prickar" bland löven som ligger i rabatterna. Så välkomna och en föraning om att våren är på gång! Här är det strålande sol idag, och fåglarna kvittrar, två vårtecken på samma gång alltså! 

Men Harry ligger så här på huvudet, så det är kanske sämre väder på gång. Har i alla fall för mig att man säger så, att om katten ligger på huvudet väntas det dåligt väder. Ja, ja, inte mycket vi kan göra åt vädret i alla fall, bara att "gilla läget". 

7 kommentarer:

  1. Visst blir man glad!! Årets första snödroppar, ja då är inte våren långt borta...
    Här är det så grådisigt idag, känner inte för att gå ut alls!
    Ha en skön lördag nu :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jag har sett små ämnen i rabatten nära huset. Man blir verkligen vårglad. Jo sämre väder är på väg har jag hört. Bara att njuta av nuet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Visst är det ljuvligt! Älskar våren....dofter, knoppar och ljuset. Tänkte höra vad Harry är för ras? Så fin kisse ��
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Härligt med första snödropparna, får nog ta och fota mina också någon dag, tror dock inte de kommit lika långt som dina.
    Så det blir sämre väder när katterna ligger så, det hade jag inte hört förut.
    Söt är han hur som helst:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att börja hitta andra nyanser än vinterns vanliga :) Tittade här igår och det börjar komma ett och annat. Vintergäcken däremot syns inte minsta gnutta av.

    Ha en härlig söndag! Carina

    SvaraRadera
  6. Jättekul! God vår till er! <3

    SvaraRadera
  7. Så fina! Både snödroppar och Harry. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!