måndag 13 februari 2017

Bilder från helgen


Bilder från en isig strand i lördags. Sol och stilla! 

Jag och mannen gjorde en liten bilutflykt, bland annat till Butik Landa, som ligger i Klintehamn, 3 mil söder om Visby. En liten mysig inredningsaffär med både gammalt och nytt. 
Det gröna fönstret där i hörnet fastnade jag för, 

...så det hamnade hemma på min vägg. Jag har ju i och för sig ett liknande sen förut, men tänkte ha ett av dem utomhus i sommar, så det så! 😉

Annars har det varit en lugn helg, både vi och djuren har slappat... (och jag har hunnit med en säsong till av Downtown Abbey!) 


Några fikagäster hittade hit på söndagen, och då fick det bli en Tuppkaka. Tyckte det passade bra när vi precis nyligen har gått in i Tuppens år!
...och sen räckte det till en liten kvällsfika också 😏
Även om man inte gör så mycket, så går helgen fort, och nu är det ny arbetsvecka igen, och snart är halva februari också gången... Önskar er en skön vecka! 

8 kommentarer:

  1. Det där huset har man ju kört förbi, nästan varje vecka! Men inte 17 har jag tänkt på att gå in där och kika!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Det springer på utan att man märker det. Nyss hade jag en heeel månad att förbereda mig till en fotokurs... Nu har halva tiden runnit iväg.

    Tuppkaka.. lät spännande! Carina

    SvaraRadera
  3. Jättefint med fönstret på väggen. Jag har också ett stort fönster på väggen som förut satt i kallfarstun här i huset. alla rutor är intakta så det är kul!
    Tuppkakan ser mumsig ut och h så trevligt med en liten bilutflykt!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. . . . men en smålänning har varit inne i Butik lada men som hastigast när vi
    'gjorde' Gotland 2014 (första resan), jag köpte inget men i ladan hade jag velat få mera tid . . . .
    Det gröna fönstret passar hos dig, tummen upp Gunilla.
    Härligt med solsken för er, vi fick den första solskensdagen på evigheter,
    gissa om jag har varit lycklig idag.
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Härligt med en liten utflykt och vilket fint fynd du fick med dig hem. Så vackert vid havet, längtar till landet när jag ser bilderna.
    Idag har vi äntligen haft sol här.
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Du verkar ha haft en mysig helg! Alltid trevligt med en utflykt. Om man sedan får med sig något fint hem är det ju bonus.

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Karin

    SvaraRadera
  7. Äntligen har solen kommit till oss också! Livet blir helt annorlunda i solsken. Idag ska jag plocka in lite ris!

    Gamla själfulla fönster kan man aldrig få för många av, jättefin patina!

    En fin hjärtedag önskar jag dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Det verkar ha varit en riktigt trevlig helg. Fönstret gjorde sig verkligen bra hemma hos dig!
    Allt gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!