söndag 19 februari 2017

Blommor och blader

 Kikar bara in så här på söndagen, med lite bilder på blommorna jag njutit av i veckan. 
Alla-hjärtans-bukett från min kära pappa! 

Fem-pack tulpaner som gåva från Ica, jo jag tackar, gratis är gott! 

Blå pärlhyacinter.

...samt några eucalyptuskvistar som ännu var kvar från förra veckans tulpanbukett. 

Söndag alltså, och vädret är sämre, så Harry hade rätt. Grått och blåsigt, med inslag av regn. Det får bli bullbak idag. Det stundar ju 18-årsdag här i huset om en vecka, så det är bara att sätta igång....

6 kommentarer:

  1. Så mycket vår du har inne, härligt. Bullbak låter som en bra sysselsättning i det trista vädret.
    Fin söndag till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbara tulpaner! Det är aldrig fel att få sådana buketter vare sig dom är gratis eller inte!!
    Idag har det bara blivit en kort prommis med Santos i morse, sen har jag hållit mig inne! Det är inget kul väder, varken för prommisar eller trädgårdsjobb. Får väl kanske fortsätta beskärningen i morgon. Såg nämligen några stora grenar på ett par träd/buskar när jag var ute som måste bort! Det tar aldrig slut.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Ja, dimman ligger tjock igen. Då är det extra roligt med färska blommor inomhus. Här har jag också bakat bullar och kakor, städat huset och utanför ingångarna, men också superfyndat på loppis, besökt en fin konstutställning och haft familjemiddag. En helg går fort oavsett väder.
    ha en bra vecka!
    Luna

    SvaraRadera
  4. Härligt med flera buketter därhemma. Jag brukar unna mig en tulpanbukett varje gång jag åker till affären. Den här veckan funderar jag på att "lyxa till det" med några eukalyptuskvistar också. Fyller liksom ut buketten lite mer och passa till alla färger dessutom.

    Ha en fin vecka!
    Karin

    SvaraRadera
  5. Härligt med små vårtecken inomhus :) De fungerar bra som gladpiller. Beundrar er som bakar och donar :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Små buketter här och där är ju alltid trevligt och det piggar upp både humör och inredning i ett nafs. Lite trist är det ju så här i februari så några blomvaser med lite fint i behöver vi nu så vi orkar vänta in våren. Så fint hos dig också!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!