måndag 20 februari 2017

En skitsak egentligen

...men inte desto mindre nödvändig för det. Ny toasits fick det bli, när den förra hade spruckit. Den höll visst inte för att stå på 😨Passade även på att byta färg, till en svart den här gången, ombyte förnöjer ju! 
Men har man en gång börjat med mjukstängande lock, vill man inte ha något annat så det fick det bli denna gång med. 

Tja, det var ändringen i badrummet det 😉
Annars är det sig likt. Gillar mitt sittbadkar, det är riktigt skönt och bekvämt att bada i det, kanske får bli ett bad i kväll? Gillar ni att bada ibland? Alla gillar ju inte det, till exempel min man som ännu aldrig har använt detta badkar, och troligen aldrig kommer att göra det heller.. ja, ja - smaken är ju som baken...😆

9 kommentarer:

  1. Visst är det toppen med mjukstängande lock:) Det går inte att byta nu:)
    Snyggt du har det i badrummet. Gillar att bada, men har inget badkar tyvärr.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Snyggt badrum, men jag som älskar att bada föredrar att göra det utomhus! Inne, där duschar jag endast!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om att bada både ute och inne men har tyvärr inget badkar. Snyggt med svart sits, mitt sprack när jag stod på det. Fick byta tillbaks till det vita igen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Det är bra med 'mjukstängande' lock, det har jag på andra våning, ej där nere.
    Vi tog bort badkaret (1983) och har dusch i stället. Tonåringarna då - tre st. duschade varje dag, tvättmaskin snurrade flera ggr dagligen, tur inget badkar.
    Men det karet använder vi ute på sommaren, det är våran 'pool', *he he he*
    Dina katter brukar väl gilla att skvätta med vattnet, har jag sett.

    Ha en fin vecka. kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att bada och gör det åtminstone en gång i veckan. Det är en av mina vardagsguldkanter! Jag får precis plats på längden i mitt kar, och med bubblor, vacker musik, kandelaberns ljus tända och kanske ett glas vin på badkarskanten, känns mitt liv ännu rikare.

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Å, sittbadkar är härligt! Jag hade det i min första lägenhet och badade typ jämt (känns det som så här i efterhand). Hade jag kunnat skulle jag ha tagit med mig det när jag flyttade.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Så fint du har det!
    Här i UK är det mycket vanligare med bad än i Sverige där många nöjer sig med en dusch. Här vet jag ingen som inte har ett badkar. Jag badar minst en gång i veckan, förutom på sommaren då det blir mer duschande.
    Ha det bra önskar Lena från ett vårlikt Wales

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag vill bara säga att det är en underbar blogg du har! Hittade hit via en annan blogg och har kikat omkring och myst av dina inlägg. Här hos mig bor också två birmor så jag tycker att det är extra kul att se dina (och kattungebilder, så himlans söt!). Sen råkar jag också vara väldigt förtjust i pioner och efter att ha sett dina bilder och beskrivningar blir jag sugen på att fylla hela den där plätten som jag ska plantera till våren med fluffiga, rosa pioner. Fast jag ska nog få plats med en buskros också! Tack för inspirationen! Kram från Sofia i Göteborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, tack för din gulliga kommentar, det värmer verkligen! Ja, pioner och birmor, det är livet det!! ;-) Visst vill man fylla hela trädgården med pioner, men det låter klokt att plantera en ros också, så man förlänger blomningen!
      Ha det gott!
      Kram Gunilla

      Radera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!