fredag 17 februari 2017

Inte utan min...

Äntligen Fredag! Och dags för ett lite knepigt tema i Blommig Fredag... Inte utan min.... För vad kan jag inte vara utan? Det är mycket som är svårt att vara utan här i livet, men om vi nu inte utgår från Maslows Behovstrappa direkt, utan i stället fokuserar på trädgårdslivet, och vad vi inte skulle vilja vara utan. 

Hm, då blir det lite lättare, men ändå, där finns många saker jag behöver, såsom sekatören eller lilla spaden som jag alltid bär med mig. Eller knäskyddet, för aj vad det gör ont i ryggen annars om jag inte får ligga på knä när jag rotar runt i rabatterna/alternativt blir jättesmutsig om jag lägger knäna direkt på jorden. Eller lilla korgen som följer med så jag slipper gå fram och tillbaka med minsta lilla ogräs. Allt det där är saker som är nödvändiga, men å andra sidan helt överflödiga om jag inte hade min...


...trädgård! 
Men nu tar vi helg, önskar er en trevlig sådan! Minstingen stökar runt i köket och bakar en sockerkaka, skall bli mumsigt till fikat! För jag är inte bara trädgårdsnörd, jag är ju en obotlig fikatant också... 😋

12 kommentarer:

  1. Så gott att bli bjuden på sockerkaka, mums:).
    Fina bilder på din härliga trädgård. En liten fråga, på sista bilden, det blåa är det kanske salvia och näva?
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt så - stäppsalvia och näva, som jag tyckte jag fick till färgmässigt! 😉
      Kram tillbaks!

      Radera
  2. Bra tolkning på detta lite luriga tema! Katten skulle jag inte vilja vara utan i trädgården, speciellt inte så här års när han får vårkänslor och följer med mig på mina rundor, glad att få sällskap.
    Gott med fika!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder från din trädgård. Ja inte vill vi vara utan den.
    Sockerkaka låter härligt.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Ja, det er vel det første man må ha :)
    God helg!

    SvaraRadera
  5. Ja den vill man ju inte vara utan! Aldrig!
    Ha en mysig kväll nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Det är ju så himla enkelt, Och självklart att det är trädgården man inte vill vara utan...
    OCH,
    Din sista bild är helt magisk :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Utan en trädgård är sekatören en rätt meningslös liten grej. Vackra bilder från din trädgård och en fika lät ju gott.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  8. Klart man inte vill vara utan trädgård, särskilt inte när man har det så lummigt och fint som du. Härliga bilder!
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder på en fin trädgård.Helt klart vill man inte vara utan trädgård den som ger oss en hel del bra energi.Trevlig helg/Margareta

    SvaraRadera
  10. Nej utan trädgården så blev jag nog tokig och sorgsen. Härlig tolkning och tänk att ha en som bakar åt en. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  11. Dina supervackra foton får det att klia i mina fingrar av längtan till min trädgårdssommar! Sista bilden med grinden och salvian ... åh ...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!