torsdag 2 februari 2017

Mandelmanns gård

Ser ni Mandelmans gård på teve? Jag gillar det. Som trädgårdsnörd är man ju lite svältfödd på trädgårdsteve. Nu är det väl inget renodlat trädgårdsprogram, men det handlar ju om deras liv och vardag på gården, där djur och odling står i fokus. Det är något hemtrevligt över det, och en motvikt till alla tävlingsprogram när allt skall gå så fort och personer skall röstas ut... Nej, det här är "snäll" teve, och det känns äkta, det gillar jag. 

Harry gillar det också tydligen... 
Han är som en liten Ferdinand, som gillar att sitta och lukta titta på blommorna...  😊

Nu visade tydligen Gustav något intressant... 

Ibland blir man väldigt exalterad, kan det vara Maries hårband månne...? 😉

5 kommentarer:

  1. Tack för dagen fniss - härliga bilder och tydligen går Mandelmanns hem hos både människor och djur !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Haha.. härliga kisen! Mandelmans är gemytligt som danskarna säger och jag tittar gärna �� Det ser så mysigt ut hos dem att det får bli ett besök där irl i sommar! Ha det gott /Kram gittan

    SvaraRadera
  3. Så himla söt! Vår katt har inte upptäckt det programmet, däremot kan han sitta och se fotboll med husse. Då har han ett sjå att följa bollen med blicken hit och dit.
    Kram Luna

    SvaraRadera
  4. Gulle! Vi tittar på Mandelmanns mina två töser och jag. Gillar programmet av precis de anledningar som du skriver. Har varit på besök och yngsta fick hjälpa Gustav att rensa bönor. Det gillade hon.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Harry insuper och lär... Min dotters katt jagar gärna saker på skärmen när jag editerar bilder det fungerar så länge hon inte står på ritplattan.. En natt hade hon gjort en riktigt kul men annorlunda editering :)

    Mandelmanns är mysigt även om jag ibland känner att Gustav blir lite mycket men vi är alla olika.

    Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!