söndag 19 mars 2017

Planterat


Nu så är penséerna planterade i olika krukor! 
Det blev minipenséer i ljus och mörkare lila. Det brukar nog bli det, när jag tänker efter. Hur jag än står där och väljer bland alla färger och storlekar, så dras jag till de här minsta raringarna, i just dessa färger. 
Jag hade publik när jag höll på uppe på altanen.. 

matte, vad gör du där uppe? Husse har sagt att jag inte får gå upp i trappan, men det ser vansinnigt spännande ut...!

Söndag och sol och stilla. Får nog blir trädgårdsröj idag!
Önskar er en skön söndag! 

6 kommentarer:

  1. Det är något visst med de där små blålila sötnosarna. Känner igen mig i att oftast fastnar för just dem. Själv har jag inte kommit till det där med penséer ännu. Brukar köpa massor av dem på påsklovet.

    Ha en fin söndag.
    Karin

    SvaraRadera
  2. Men så härligt med de första penséerna för året! Hos mig är det alldeles för tidigt än. Nätterna är fortfarande fulla av minusgrader. Tänkte försöka mig på att städa balkongen nu när solen skiner. Men bara kanske...

    Ha en solig söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. <3 Så söt! Skön söndag till dig!

    SvaraRadera
  4. Inte läge för penséer här än. Vi hade -7 grader i natt så det får vänta lite till med penséer-planteringen för mig. Jag gillar som du de små minisarna som går i lila toner. Lite likt violer tycker jag och helt klart finast!
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Sötnosar. Fint du har gjort.
    Jag planterade mina i går, och i morse hade vi -4°. Då var det helt skrynkliga, men hämtade sig snabbt som tur var.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Mmm, de små blå är så otroligt söta. Jag satte precis såna förra helgen men idag när det inhandlades nya för att planteras i många krukor kunde jag inte välja alls så det blev en helt galen blandning. Tryckte ner alla möjliga färger och blandade stora och små!
    Ljuvliga vår!

    //Veronica

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!