tisdag 28 mars 2017

Rosenrabattens form

Alltså, här kommer en väldigt inspirerande och vacker bild... haha... nej, men så här ser det ut när jag "jobbar"... Funderar fram och tillbaka, flyttar stenar för att få mig en bild av hur rabatten skall bli. Hinkar och vattenkannor får representera rosor och träd... Lagom när jag hade bestämt mig började jag vela igen, skall rabatten verkligen vara helt rund, eller skall jag göra den lite avlång och osymmetrisk...😕 Och hur långt behöver det egentligen vara mellan rosorna? Hm, måste ju bestämma mig snart, vill ju gräva medan det är "grävbart" om man säger så, snart blir det väl för torrt och då är det ju hopplöst! Och så har jag ingen aning om när rosorna dyker upp, men det kan ju vara snart! 

Än finns det tid att vara med i min utlottning av två böcker. Klicka här om ni vill vara med, där står hur du behöver göra! Dragning på lördag! 

2 kommentarer:

  1. Kommer inte ihåg de andra men Leander tar stor plats. Den blev drygt 150 cm hos mig på en enda säsong, ganska vid och grova grenar. Känns som den kommer bli högra än allt annat i din nya plantering. Jag fick ett angenämt problem med att staga upp Leander. Nu stog den i mitten av en stor plantering så det funkade.

    Lycka till med funderandet! Carina

    SvaraRadera
  2. He, he, känner igen velandet även om jag använder vattenslang som markering, sprejar på gräsmattan och gör skisser. Inget slår i alla fall att se planerna i irl
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!