onsdag 17 maj 2017

Idag regn

Ledig mitt i veckan, som vanligt! På mitt "program" stod:
  • morgonpromenad
  • plocka kajpen som växer vilt i vår gräsmatta
  • premiärklippa gräset
  • bona golvet i köket
  • åka till plantskolan och köpa perenner och plantera i nya rabatten.

När jag slog upp mina blå (eller ja, grågröna är de väl) så såg jag att det regnade! Programmet gick åt skogen, ja, bona golvet kan man ju göra ändå, men lite trist när hundarna drar in smuts sen, som alltid följer när det är kladdig ute... Det är ju roligt om det kan få vara fint några dagar i alla fall... Nej, jag klagar inte, jag är så glad för det regn som kom, och jag sprang glad i hågen ut och gödslade gräsmattan det första jag gjorde. Bäst att passa på, man vet aldrig när det blir regn igen. 
Och nu ser kylan ut att ha släppt, och vårvärmen är här! Men gärna lite mer regn, tack, ös på! 

6 kommentarer:

  1. Åh, vad jag är glad att det regnar hos dig! Brukar kolla på väderkartan och tänka på dig. Här regnar det också och det tackar vi för. Men hoppas nu att det blir fint till helgen. Jag vill ha riktig vår nu!

    Ha en bra ledig dag. Du, det är ju faktiskt bakväder!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt - det blir bakning! ;)

      Radera
  2. Härligt! Du har ju önskat det länge. Det regnar här med fast bara lite. Bona golv ja det kanske man skulle göra. Fast jag ska testa att baka knäckebröd tror jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Härligt med regn! Inte gör det något att planerna ändras då.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Vi fick hela 8 mm igår, så nu kan man vara nöjd några dagar!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Idag har vi sol och det är bra! Lite regn har vi också fått så nu exploderar allt grönt, oj vad det växer!
    En tur till vår handelsträdgård på väg hem från jobbet får det bli idag. Mina utekrukor behöver fyllas ut lite!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!