lördag 17 juni 2017

Den blomstertid nu kommer


Sommarlov för barnen, och semester för mig. Syrener. I lust och fägring stor.
Och pioner! Det är fägring på hög nivå! Som jag bara fick så där. Satt helt ovetandes vid datorn när det knackade på dörren. Blombud i form av min syster som varit i Hufvudstaden och tänkte på sin syster när hon köpte hem en bukett pioner på Hötorget till sig, så det blev alltså en till mig med, helt utan anledning, alltså hur gulligt är inte det! 

Ljuvliga stora rosa fluffiga pioner. Som påminner oss, om guds godhets rikedom. En försmak på vad som snart komma skall ute i rabatterna. För nu nalkas den, ljuva sommar. 

4 kommentarer:

  1. Den vackraste psalmen som finns...
    Ha en skön lördag!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt! Pioner kan man aldrig få nog av. Inte syrendoft heller. I denna ljuva sommartid...

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Underbart med semester och sommarlov tillsammans. Och minst lika härligt med omtänksam syster :) Jag får vara min egen söstra mi men jag ska åka hem idag och se om det finns några vackra att flytta till en vas. För visst börjar den underbara sommaren...

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Härligt med både semester och omtänksam syster. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!