söndag 30 juli 2017

Målarverkstad

Puh, nu vill jag snart inte se en färgburk eller pensel på ett bra tag... Har inte gjort annat än att måla, all min lediga tid sedan förra fredagen... nej, nu tar jag väl i, men det känns så!

Nåväl, förra helgen tänkte jag köra ett sista ryck med hallen, trappan var på plats och grundmålad, så jag skulle slutstryka den två gånger, med en grå färg, som skulle passa som hand i handske med golv och tapet, enligt experten i färgaffären. Jag började på fredagskvällen, och målade hela trappan, över och under och räcket och hela "fadebibban", riktig fredagsmys alltså! (faktum är att med lite skön musik på mobilen, så är det ändå rätt mysigt att sitta där och pula för sig själv). 

Men... alltså, det kändes inte riktigt bra, färgen var lite gråbeige vilket jag inte tyckte stämde helt med golvet, som numer är grått, och inte grönt som det var när vi köpte det! Så på lördagmorgonen bar det av till färgaffären igen och bryta ny färg, men lite mer grå, och hem och måla igen, en omgång på lördagen och en på söndagen. Det tar några timmar att ta sig igenom en hel trappa. Jag kan säga att tredje omgången var liite seg.... 

Nu i veckan fick vi besök av kära svägerskan från fastlandet, och hon hade varit så snäll och köpt med byrån Tarva från Ikea, så den här helgen har den målats, samt ett skoställe som maken snickrat ihop, och när ändå färgburken var framme fick hatthyllan, köksbordet och en annan byrå lite piff samtidigt... 

Så som sagt - nu vill jag inte se en färgburk på ett tag, kan man få slippa det 😏

Efter det här skall hallen nu äntligen vara färdig! Har bara inte hittat en ny spegel ännu, eller rättare jag hittade en på stan häromdan, men den var fel färg på... hm, undrar om jag kan köpa den ändå, och måla om den kanske...? 

2 kommentarer:

  1. Jag säger bara det, det är tur att man har en gubbe som älskar att måla! Jag klarar inte av det alls, har inget tålamod!! Ska bli spännande att se bilder på hallen när allt är klart.
    Kan bara berätta att livet leker; Det regnar just nu - ordentligt!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jag - vi - känner igen oss. Skulle bara... Det har målats en del hemma hos oss också i vår och sommar. Ert hallprojekt var ju verkligen inte litet! Men völdigt snyggt blir det! :)
    Kram Kristina (som har läst ikapp hos dig).

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!