söndag 6 augusti 2017

Stort och smått

Gårdagen var födelsedag för minstingen... som egentligen inte är så så himla liten längre precis... Fjorton år! Men det är klart, minst lär hon ju fortsätta att vara! 😙
Ett stort och några små paket....
En stor Jordgubbstårta var "beställt", med både "vanlig" tårtbotten och marängbotten, har gjort den förut, receptet här. Tårtan såg först ut så här... 
...men så tyckte hon att det skulle vara lite choklad runt om också! 
Den som fyller år får bestämma vad de vill ha på kaffebordet, och i år blev det så är. Sockerkringlor, nötkakor, ljusa brownies och cupcakes, samt då Jordgubbstårta. Vet inte om jag har kunnat ha jordgubbstårta tidigare på hennes födelsedag, men jordgubbssäsongen verkar bara bli längre och längre! Och det är gotländska jordgubbar förstås! Förutom jordgubbar både i och ovanpå tog jag även färska hallon och blåbär på toppen. Den verkade få godkänt, för flera tog om...😘

Jag gjorde en minivariant av cupcakes, hittade receptet här. De är verkligen mini, för formarna är små ketchupformar från Mc Donalds, smart va! 

Nu har jag en liten arbetsvecka framför mig, jobbar bara två dagar och sen har jag en veckas semester igen! 

3 kommentarer:

  1. Oj, så mycket gott! Det ser smaskigt ut alltihop. Hoppas att ni hade ett trevligt kalas och grattis till födelsedagsbarnet!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt smarrigt! Speciellt med jordgubbstårtan som också hade hallon på - älskar hallon!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Så tjusiga bakverk. Det vattnas ju i munnen även om jag inte är ett kakfreek. Nötkakor, mums. Kraaaaaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!