onsdag 9 augusti 2017

Visa framsidan

Det var en skön augustikväll i går kväll, mellan städningen (vi får gäster idag) var jag ute och fotade lite. Augusti är höstanemoner, och när de är utslagna så gillar jag dem. Annars grälar jag lite på dem, de breder ut sig något hemskt....

Rosen Hansaland har äntligen slagit ut! Här på framsidan gjorde vi ju rabatten lite större i våras, när vi återställde efter grävaren som grävde upp för avloppet. Roten från körsbärsträdet (ni ser den till vänster) hade lyft stenarna så det var inte snyggt. Men nu blev det bättre, och så fick det plats ett par nya funkior också! 

Jag trodde nästan inte dessa två rosor skulle överleva, efter att ha varit uppe "på land" under grävardagen. Jag var ju inte riktigt med när de tog upp dem, så de stod utan vatten ett bra tag... det tog flera veckor innan något litet grönt blad visade sig, men nu är i alla fall den ena helt översållad av rosor, och den andra finns det gott hopp om! 

Två nya funkior, Patriot  och Albimarginata.



Morfars Dagöga tittar ut mot gatan...
Som sagt, i dag kommer fastlandsfrämmande, som vi säger. Och jag har en veckas semester! 

2 kommentarer:

  1. Så fint det är på din framsida. Gillar gruset, det ser så stilrent ut. Snyggt med dagögat som kikar ut genom staketet. Jag fick aldrig mina höstanemoner att sprida sig, hur mycket jag än försökte :)
    Ha en skön ledighet
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Men så himla fint du har det. Gillar Morfars dagöga. Mina höstanemoner brer då rAKT INTE UT SIG. kRAAAAM pIA

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!