lördag 16 september 2017

Än blommar det!

Den senaste tidens regnande (!) har gjort så gräset har satt riktig fart, det är så grönt och frodigt så! Lite så dags nu kan jag tänka, när man inte är jättemotiverad att gå ut och klippa gräs... 
För övrigt börjar det se lite trist ut här, i rabatterna, men så här års orkar jag inte riktigt med att rensa och stå i. Men går man inte alltför nära så ser det rätt fint ut ändå 😏

Pionrabatten byter skepnad så här års, och får väl kanske kallas floxrabatten istället... 

Något som blommar som aldrig förr, är flitiga Lisan i blomlådorna. Så här vackra har det inte varit på hela sommaren...

Önskar er en skön helg! 

5 kommentarer:

  1. Ja nog är gräsmattan frodig och grön av allt regnande :) Huuu vad jag sliter med den där gräsklipparen! Sköna balkonglådor har du måste jag säga!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Gräsmattan här är så fin nu och riktigt tjockt gräs är det. Tur att vi har en robot som klipper, det bästa vi köpt, väl värt pengarna. Vii har aldrig haft en så välskött gräsmatta som nu!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Min gräsmatta behöver också klippas. Likaså rabatterna rensas från ogräs. Vi har en rabatt där vi haft en häck och under den har tistlarna frodats fritt. Svårt att bli av med men har upptäckt att om jag låter tistlarna växa och bli lite högre innan jag drar bort dem så orkar de inte upp lika snabbt igen.

    SvaraRadera
  4. Du har rätt i att gräsmattan (i vårt fall bellismattan) växer så det knakar, så igår var vi båda två ute och klippte. Så nu är hela tomten fixad, men sen har Rolle diket kvar också. Där kan man ju inte köra med åkgräsklipparen tyvärr!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Här har gräsmattan växt så det knarkat hela sommaren! Jag har aldrig varit med om att gräsklipparen har fått gå så ofta som i år!
    Det verkar som att den kalla sommaren har varit idealisk för just gräs!
    De svala dagarna som sällan krupit sig över 16 grader har gjort att den aldrig torkat ut.
    Ogräset har också trivts. Men en massa annat som jag hellre ville ha, nej där har det varit för kallt och det mesta fick för sen start!
    Nu har det mesta fått en brun färg. Bara några få lyser med sina höstblommor. Astrar tex. Om ca en månad kan vi vänta första snön så nu blir det snart paus i trädgårdslivet.

    Du har det väldigt vackert! Vi har några rosa flox, de blommar faktiskt ännu men jag får nog plantera in några vita flox! Det såg väldigt fint ut!

    Ha en riktigt fin kommande vecka!
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!