fredag 22 september 2017

...fler blommor och blader

Fredag och helg - så skönt! Njuter ännu av mina rosor från i söndags, de står så vackert ännu, alla tre buketterna! Har satt över de starkt rosa i en annan, lite lägre vas så jag kan njuta av dem i tevesoffan, det är ju lite höstligt och ruggigt ute så det passar bra! 

Men jag fick ju inte bara rosor, fick ju annat också i blomväg. Här en fin bukett Gerbera från systerdotter och så en fin krukväxt som min 14-åriga dotter köpt alldeles själv till mig, med kruka och allt! Vet dock inte vad växten heter, någon som vet? 

Och så en s.k "istället-för-blomma" Prydnadspumpa kom svägerskan med, tycker den är urläcker! Sen fick jag även en Palmlilja, en perenn växt alltså som skall planteras ute i rabatten, och som kan blomma med stora vackra vita blommor... Vi får väl se om jag lyckas bättre med den än agapanthusen som jag fick för tre år sen, den har ännu inte blommat... Jag är inte haj på det där med de lite mer exotiska växterna, det är bara att erkänna...

Önskar er en trevlig helg! 

5 kommentarer:

  1. Härligt när blommorna står sig länge! Fint med pumpan på bordet, det blir så höstfint.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Jag vet vad blomman som du fick heter - elefantöron. Jag har flera av den. Från blomman du fått kommer snart små "bebisar" och de kan du plantera i en kruka så har du snart flera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag var nog otydlig, menar den växten som står bredvid gerberan, gräset alltså... Elefantörat fick jag som liten bebis förra julen, och jag väntar med spänning på att den skall få egna bebisar! Men tack ändå!!

      Radera
  3. Oj, så mycket fint du fått! Ingen aning om vad det vackra gräset heter. Så gulligt av dottern att veta vad du gillar.

    Höstkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Prydnaspumpan var otroligt läcker! Jag måsgte nog ge mig iväg till Visby någon dag och köpa på mig lite nya dekorationer.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!