fredag 19 januari 2018

Det blev vinter


Ja, det blev vinter även här på Gotland, i mitten av januari. Bättre sent än aldrig kanske det heter, för häromdan hade vi riktigt "julväder", ni vet så där när snön hänger tungt och fint på grenarna. Tyvärr gick det ju över snabbt och jag hann inte med att fota, och idag när jag hade tid fick jag nöja mig med vår söndersprungna trädgård... vi har ju hundar som gillar att rusa omkring i snön, så det ser ju inte så där vackert orört ut...😉 Nåväl, här är i alla fall rosenrabatten med en solglimt i fjärran! 



Jag gillar snö, i lagom mängd, fast det är ruskigt halt ute, har varit på väg att ramla ett par gånger... Så gå - och kör - försiktigt hörrni, om ni också har halt där ni är! Och trevlig helg! 

5 kommentarer:

  1. Lustig vecka detta! Snöoväder i början på veckan, sen regn och idag strålande sol, lite alla årstider på en o samma vecka!! Härliga bilder du bjuder på och ha nu en skön helg...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  2. Synd om det försvinner så fort, det är onekligen ljusare med snö på marken. Och jag tror det är bra för växterna också.

    Ha en fin helg du också!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Gå försiktigt i halkan. Vi har också vintervitt här. Jag gillar det. Kraam Pia

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni också fick en dos vinter :) Snön gör skillnad antingen man gillar eller ogillar.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Blev lite ljusare när snön kom. Men kylan kan man vara förutan.
    Tyvärr är det inte alla bilister som kör försiktigt och dom är det inte kul att möta eller bli omkörd av....
    gun

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!