tisdag 2 januari 2018

Tillbaka till verkligheten

Ja, så känns det ju nästan. Man har gått som i en liten ledighetsbubbla, hasat fram med mysbyxor från morgon till kväll... mellan soffan och kylskåpet... hahah, nja kanske inte riktigt så men det har ju allt varit lite slappt emellanåt. Efter juldagarnas bjudningar gick ju som vanligt luften ur mig, och det har varit riktigt skönt och stilla här hemma. 
Det blev ju en lite extra lång ofrivillig ledighet för mig, eftersom jag var sjuk två dagar innan julhelgen, och ju längre man är ledig desto svårare är det ju liksom att komma igång... Men idag var det dags, väckarklockan ringde halv sju och då var det bara att bita i det sura äpplet... I kväll kommer jag nog inte ha några problem med att somna i alla fall. Och i morgon har jag min lediga dag.... 😏 Man får ju börja lite försiktigt, eller hur?! 

ps, Harry låter hälsa att han mår bra nu, tack! Han slappar och sover som vanligt, den lille livsnjutaren! 

1 kommentar:

  1. God fortsättning, önskar dig ett fint 2018.
    I morgon är det jobb för mig, elva lediga dagar är slut. Och man undrar hur fort det gick.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!