torsdag 19 april 2018

Världens svåraste blomma

Nu överdriver jag väl antagligen starkt, men alltså - Hortensia i kruka, hur gör man?! 😲Jag antar att svaret är att man skall vattna fastän den ännu är lite fuktig, vilket går helt emot mina vanor... Det räcker ju att man typ glömmer den en dag så ger den upp... Alltså blir de inte långlivade hemma hos mig... Så synd för den är ju så fin! 
Nåja, underbart är kort och jag får väl helt enkelt se den som en snittblomma som är nedsatt i en kruka, och njuta medan den varar! 

4 kommentarer:

  1. Hortensia i kruka har jag nog aldrig haft, men jag känner likadant för azalea. Blir aldrig långlivad hos mig...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Inne klarar jag den inte alls...ute bättre! Men det där med att vattna lagom, ja det är inte min grej ha ha. Men vacker är den!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Så fint att du delade med dig kring Hortensia. Köpte en som jag skulle ge bort men när jag kom hem såg jag att det inte fanns blommor runtomkring. Så den blev min! Tänker på "min" sommar Skåneby där Hortensiorna blir meterhöga med blomklasar som är såååå stora i underbara färger.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!