söndag 6 maj 2018

Konfirmation och Hembakatdagen

 
I går hade vi konfirmation för vår minsta tjej, i vår vackra domkyrka. Mycket stämningsfull och fin konfirmation, alla ungdomar var så duktiga! Helt annat än när en annan konfirmerade sig, och man bara fick svara på ett par frågor var. 

 Alla faddrar fick även medverka vid ett tillfälle. 

 Och efteråt var det fika hemma hos oss. 
...med hembakat förstås. Det är tydligen Hembakatdagen idag. I dag blir det dock ingen bakning för mig, men som tur är finns det ju ännu en del kakor kvar från igår...😏

5 kommentarer:

  1. Speciell dag det där.Nu har inget av mina barn konfirmerat sig, men jag minns hur det var. Om jag bodde närmare dig skulle jag gärna fixa till dina Grythyttanstolar ska du veta. Fast jag tycker att du ska ta det som ett sommarprojekt. Vill gärna se resultatet. Ha en härlig söndagskväll. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt fikabord!
    Är det du som bakat allt det goda?
    De bruna rullarna som ligger utmed pariserbröden, vad är det?

    Kul med konfirmation! Ni har en otroligt vacker kyrka!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  3. Hembakatdagen? Oj Oj..snart finns det vill inga vanliga dagar kvar.. ;-) Börjar gå till överdrift om man frågar mig.. Men det såg väldigt gott ut! :-)

    Kraam Therese.

    SvaraRadera
  4. Så stämningsfullt med konfirmationer, jag bölar varje gång. :´) Ditt kakbord gick inte av för hackor heller... Mmm...

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och vilken vacker kyrka! Mycket gottgott på bordet där också :)
    Ha en skön & solig vårdag nu...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!