söndag 17 juni 2018

Många äro favoriterna

Vi kör väl på med ett pioninlägg till, bäst att passa på medan de blommar...

Shirley Temple
Som först är rosa för att sedan övergå till vitt. En favorit!

Rosa fluff!



Namnlös men jag tror det är en Sarah Bernardt.

Här vid stolen har jag Do Tell, också en favorit. Tyvärr redan på väg att blomma över... 


  

Mina två nyaste pioner har "visat färg" i år, det är två stycken Sarah Bernardt, och i och med att de slog ut kan jag konstatera att de namnlösa jag har också är Sarah Bernardt, för de ser likadana ut och doftar likadant. Så därmed har jag alltså fyra exemplar av Sarah. 

Och det gör ju inget! För visst är hon också en favorit!

3 kommentarer:

  1. Hon är min favorit också! Finns ju så många vackra men jag återkommer alltid till Sarah. Hoppas verkligen några av pionerna håller sig till 1 juli!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Mmmmm så underbart rosa fluff. Älskade pioner, så vackert.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja takk, man kan da ikke få nok av peoner! Det gjelder å fange de mens de er her, som du sier. Noe av det vakreste jeg vet og så godt som de dufter.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!