onsdag 20 juni 2018

Öppen trädgård

Puh, då var det gjort! Ett drygt fyrtiotal trädgårdsentusiaster kom och besökte min trädgård, och alla var så snälla och rara ;) Riktigt roligt att få prata om sin trädgård - med folk som är intresserade...;) 

En av de vanligaste frågorna jag fick, var nog hur gammalt valnötsträdet är. Svaret är att det varit i min trädgård i snart 10 år år och dessförinnan var det ca 6 år tror jag, från att det var en liten valnöt. Det är snart lika högt som pilen. 

Och i år är det rekordmånga nötter! 

Annars var det nog rosorna som flest undrade över, och trots att Constance Spry redan håller på att blomma av, så ville de veta vad det var för sort och hur gammal den är. Svaret är 7 år. 


Ghislaine de Feligonde, inne på sin andra säsong. 

Lykkefund
Queen of Sweden

Sen var det någon som undrade vad detta var, och jag fick först lite hjärnsläpp, men visst är det en allium som jag till slut kom på att det är...;)  


2 kommentarer:

  1. Grattis till debuten och genomförandet :) En grej jag inte gjort ännu men vem vet ;) Känner igen de där hjärnsläppen runt växtnamn...

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Oh,att jag missade din trädgård,trots att vi var tbx.Får bli till nästa år.
    Förstår att alla blev imponerade av din fina trädgård.
    Ha det gott. Kram Marianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!