torsdag 23 augusti 2018

Målning pågår

Mannen har dragit till fjällen, med alla tre hundar. Även Stina fick följa med, fast hon skall inte jaga, hon är ju 12 år och har inte orken till det, men det kan ju ändå vara roligt för henne att få vara med, och strosa omkring lite som hon vill! Men det blev tomt utan henne här hemma, och tyst utan maken... 😆
Innan han åkte satte han upp denna byggnadsställning, så att jag kan måla i trappuppgången. Lite svårt att nå ända upp annars. 
Men med en sån här ställning funkar det ju bra! Man får vika ihop sig lite varje gång man skall upp och ner i trappan bara 😚

Nu ägnar jag i princip all min lediga tid till att måla, det är mer än man tror...puh! Taken skall målas, både uppe i hallen och nere, väggarna uppe skall rollas vita, alla golvlister och dörrfoder, några dörrar... och så träpanelen i hallen nere och i trappan. Och sist skall själva trappan målas. Ja, målningen går väl bra, det är nästan lite roligt när man väl står där med penseln eller rollern, men all förberedelse med maskering tar sån tiiid... (eller förresten, roligt är väl kanske att ta i, men egentid är det ju i alla fall... 😉)

Städning och annat får stå tillbaka, för jag är sån att har jag börjat ett sånt här projekt så sätter jag på mig "skygglappar" och kör på, så att man blir klar någon gång... Men igår fick jag ta fram dammsugaren, det höll på att bli stampat jordgolv och skall man måla golvlister är det ju bra om det är rent runtomkring också... 😏
Nu är väggen där uppe är rollad vit och ställningen är nedtagen. 
Tänk så fint Harry har passat in färgmässigt, hur skall detta gå när det blir grått..? 😆
Här ser man den gamla färgen och den nya gråa. Det är lite svårt med gråa kulörer, är ännu inte helt säker på om den passar till golvet, men jag tror det...😏

3 kommentarer:

  1. Så snyggt det blir. Håller med dig; underarbetet och alla förberedelser tar evig tid :) Spänbande och följa och se hur det blir sedan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det blir jättefint! Hade samma problem med trappväggarna i förra huset. Och precis som du tycker jag målningen och spacklingen är kul... ..men maskering - fy :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med grått och vad otroligt duktig du är! Jag har absolut inte något tålamod med målning, men min gubbe gillar det - som tur är!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!