fredag 7 september 2018

De sista

Nu är det slut för denna säsong, jag pratar alltså om körsbären! Men så sent som för en vecka sen, kunde jag plocka ihop en handfull, och tillsammans med glass och kaffe, blev det en god och mysig fikastund ute på altanen. Sen kom det några renoveringsinlägg emellan, därför blev det inte postat förrän nu 😏 Jag har väl sagt det förut, att körsbärssäsongen varit ovanligt lång, helt otroligt lång - över två månader! Det är något att vara tacksam för, att ett träd ger så här mycket "tillbaka". Det är ett självsått körsbärsträd, som jag först inte visst vad det var, men lät växa, och som sagt, det har gett mig mycket tillbaka, inte bara i år, men osedvanligt mycket i år! 
Det kan med all säkerhet bli en fika ute på altanen även idag, det är så varmt och skönt, riktig sommarvärme, om vi pratar "normal" sommarvärme och inte sådan som var i somras förstås... 

Hade inte mycket mer att komma med idag, det är helg och jag skall njuta av ledighet, ingen renoveringsstress, inget alls på schemat faktiskt. Så skönt att inte ha något bestämt utan jag skall bara göra sånt jag har lust med! Det blir säkert både tid och lust för lite trädgårdsjobb... Men just nu har jag nog lust med en fika tror jag 😙


6 kommentarer:

  1. En fika är aldrig fel och visst är det skönt ibland att inte ha något inbokat, men du skall väl rösta på söndag?
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. 😁 Jo det skall jag förstås göra! Men vi bor ju så nära röstlokalen så det är gjort på en kvart! Trevlig helg till dig med!

      Radera
  2. Det lyder helt vildt at kirsebærene har holdt så længe hos jer i år.
    Vores er brændt væk i tørken. Jeg nåede blot at plukke lidt til fryseren foruden dem jeg kunne spise rå.
    Elsker de bær. God helg og god arbejdslyst

    Klem
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Så härligt det lät :) Jag har vaknat upp i ett regnigt Oslo men inlägget andas sol och värme... Såna där små, söta och mörkt röda körsbär hade morfar på ett giiiigantiskt träd. Körsbärsträd blir ju oftast inte så stora. Det här var som en stor gammal kastanj. Och när jag tänker på det kommer osökt tanken på när jag satte upp stegen på lösa yttre grenar, det var ju där bären satt..., och stegen rasade ner :)

    Ha en skön helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Det så veldig fristende ut!
    Nå skal jeg sannelig sette meg ut på altanen, for nå skinner sola igjen :)
    God helg!

    SvaraRadera
  5. Den kärnan hittade en bra plats att växa på. Och så betalar den för att du låt den stanna där genom att ge frukt! Naturligare kan det inte bli.

    Glad söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!