fredag 21 september 2018

Höstbestyr

Just nu vet nog inte vädret riktigt hur det skall förhålla sig. Det är varmt som i sommarvarmt, och blåst som i höststorm. Jag skyndade mig ut efter jobbet och försökte plocka ner så mycket äpplen från trädet som jag nådde, för att rädda dem från att blåsa ner. Samt räfsa upp x antal hinkar med redan nedblåsta äpplen, sortera bort det fula och ta vara på det som går att använda. 


Rosorna har kommit in i andra andningen. 

...medan annat ser rätt så visset ut. 
Det som är bra med höstträdgårdering är att man kan göra det man har lust med. Ser det lite fult ut är det inte hela världen, för man behöver ju inte vara utomhus om man inte vill, och mycket av nedklippning och röjning i rabatterna kan i värsta fall vänta till våren. På sommaren är man ju utomhus så mycket så då vill man ju ha "lite ordning" men nu så spelar det inte så stor roll. 



Efter äppeljobbet (alltså jag har bara ett endaste äppelträd, och det är alldeles tillräckligt i såna här lägen...) blev jag lite "trött" och gick in och bakade en äppelkladdkaka till eftermiddagsfikat. 

Recept finns här. 

Äntligen helg! Har ju jobbat fem dagar i denna vecka, kanske därför jag är lite trött. Det får bli soffan en stund nu! Trevlig helg på er! 

7 kommentarer:

  1. Äppelkladdkakan ser jättegod ut !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Visst är det ursnygga Wollerton Old Hall du har där? Kanske skulle jag grävt upp den från min gamla trädgård, men men...
    Mums med äppelkladdkaka.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Njutbara bilder kära du...och en äppelkladdkaka säger ju allt :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  4. Äpplekladdkaka lät spännande... Har bakat hela 5 gånger i år personligt rekord skulle jag tro :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Jätte gott med äppelkaka. . . är tydligen äppelår i år efter den varma sommaren!
    Såå fina katter du har. . .o har haft!
    Kram från Miranda

    SvaraRadera
  6. Uhhhhhhh du frister med din lækker kage.
    Sådan en har jeg aldrig smagt. Den må vist afprøves.

    Klem og smuk søndag
    Charlotte

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!