måndag 1 oktober 2018

Mellan sommar och vinter

På trappan vid entrén blommar Flitiga Lisan på, flitigt in i det sista. För när som helst kommer väl första frosten och då är det kört för henne... 

Alldeles bredvid har jag pyntat lite höst. En liten pumpa och en kruka med Tuvvaktelbär, som har röda små bär som ser ut som miniäpplen, nästan lite juläpplet Ingrid Marie över dem. 


Och på kvällarna har jag börjat tända lyktan. Sommar möter vinter och höst. 
Önskar er en fin första oktobervecka! 

8 kommentarer:

  1. Så fint du pyntat, härliga färger. Och så fin din flitiga Lisa är, stor och frodig.
    Fin oktobervecka till dig också
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Gillar hösten och tycker om att pynta lite lagom. Vaktelbär är en av höstfavoriterna men idag passade jag på att besöka en plantskola som sålde ut med 50 % och istället blev det två fina tallar Pinus mugo 'Humpy'. De skall få stå på trappan över vintern och jag hoppas de skall överleva och vara fina i många år.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Snygg flitiga Lisa, rädda den inomhus i stället för att låta den dö frostdöden. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Ingen frost här än! Men så bor jag mitt i stan med stenbyggnader runt om som alstrar värme. Men snart så kommer den och det är hög tid att vinterbona på balkongen.

    Glad oktober!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Your pumpkin is so cute looking! I love the flower decorations that you have as well. Really pretty! Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.

    World of Animals

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga höstbilder i din header - så stämningsfulla !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  7. Fint! Så mysigt med höst när den visas på detta sätt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Japp, frost här också och tror du jag har hunnit få upp dahlialökarna? Icke!
    Höstfint på din trappa också...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!