söndag 28 oktober 2018

Promenad med lite kuriosa

Efter en lördag med regn och rusk, där jag inte gjorde ett skapande grand, var det rätt skönt att vakna till en söndag med betydligt bättre väder. Det hanns med både trädgårdsfix och lite till, men först en skön morgonpromenad. Jag vill ha lite variation på mina promenader, men den här rundan som jag visar nu, går jag rätt så ofta, både jag och Stina gillar den! 


 
Här brukar det gå lamm och beta, de har varit iväg under sommaren - på grund av torkan och dåligt bete tror jag - men nu var de tillbaka! 

Stina stannar tålmodigt medan matte fotar lamm... Nu mot havet!

Här är det fin utsikt en bit av min promenad.
Vy åt andra hållet, med Domkyrkan långt där borta. 

Efter en stund lämnar vi havet bakom oss...

...och går in i skogen. 

...som efter en stund mynnar ut i ett fält. Ser ni skogen längst bort i bild? Jag går dit. 


Nu står jag där, och blickar tillbaka där jag kom ifrån. Någon som känner igen sig?

Japp, jag står här i Pippis trädgård. Lånad bild från SVT. 

Sen har jag den här allén kvar innan vi kommer till "bebyggda" trakter igen.  


Någon som känner igen den? 


Japp, det är vägen mellan Villa Villekulla och Tommy och Annikas hus. Bild SVT.


Det var mycket fotande idag tycker Stina... Den här promenaden tar  normalt 50 minuter, men idag tog den visst lite längre tid... 😏

5 kommentarer:

  1. En magisk promenad, vacker också...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken vacker promenad!!
    Tack för att du fotade så man fick följa med !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Vilken fin promenad. Oj så fina promenadvägar du har. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Skönt med en blandning av både hav och skog på promenaden.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Jag kände igen början, men Pippis trädgård och stig har jag aldrig sett. Har nog inte kommit så långt. Det blir ju oftast bara en kort kissprommis när man landat eller ska åka från ön. Men vacket var det, så man kanske ska ta sig en ordentligt runda nån gång.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!