fredag 12 oktober 2018

Ulriksdal

Nu kan jag bocka av ännu ett besöksmål som jag länge velat åka till. I våras när jag och systrarna var över till fastlandet fick jag ju med dem till Zetas Trädgård och nu denna gången bar det av till Slottsträdgården i Ulriksdal. Nu är det väl inte direkt så att de har gått och blivit trädgårdsintresserade 😉 men på såna här ställen finns ju mer än växter! Inredning och en inspirerande miljö att bara strosa omkring i, och så har de ju restaurang, med en helt fantastiskt god vegetarisk buffé! Om man blev serverad så god vegetarisk mat varje dag så vore det inte svårt att vara vegetarian...! 

Helt ointresserade ser de ju inte ut att vara, eller hur! 


Vilket härligt ställe! Här kunde jag nog ha gått länge till... men vi skulle ju in i "vanliga" affärer med! 

Stockholm bjöd på lite mulet men skönt och lagom varmt väder. Perfekt "strosa-runt-väder". 

Smal trappa i Gamla Stan, lite pittoresk men tyvärr förstörd av klotter... 

Ja, det var skönt med lite "husmoderssemester", nu har jag tankat på lite egentid med mina härliga systrar! Nu är det snart helg, och det skall tydligen bli varmt och skönt, härligt! 

2 kommentarer:

  1. Mysiga bilder...längesen jag var där nu i vår storstad!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Åh, Ulriksdal! En gång har jag varit där och jag blev förälskad i stället även om jag hade hoppats få se idolen Bosse Rappne. Antar att ni inte heller...?

    Ha en skön helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!