söndag 16 december 2018

En tidig julklapp

Vet ni vad? Jag har vunnit på ett lotteri, jag som typ aldrig vinner något! En jättefin tavla som Titti fotat, ni vet hon som tar så vackra foton! Om ni inte vet det så skall ni kika in till hennes mysiga blogg!  Hon hade en utställning på Öland i somras, med sina fina lammbilder, och så lottade hon ut sex av dem, varav jag alltså är en av de lyckliga! 
"Höst i fårhagen" heter fotot. Så himla fin tycker jag! 

Fast ni vet väl att här på Gotland heter det inte får. Här heter de vuxna djuren lamm. Och deras ungar heter lammungar!

Elsa tar det med ro, det lilla livet... 

Önskar er en fin tredje adventssöndag! 

6 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten, turgumma!

    Ha en fortsatt fin tredje advent.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert foto! Stort grattis till vinsten!
    Elsa är bara för underbar!Sååå söt!Ingen julstress där inte!
    Hoppas du också hinner ta det lite lugnt och också njuta så här i juletid!
    Ha en fortsatt fin tredje advent!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten. Jag var på Öland och kikade på Tittis utställning. Så himla fint. Det är något med lamm, ja du säger ju att det heter så som känns lugnt. Här har vi lite snö nu och det bidrar till en skön julkänsla. Har suttit i nattlinne hela dagen i soffan. Laddar batterierna inför sista jobbveckan. Dricker ingefärste med honung och är lite glad över skidskyttelagen i stafetten. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten! Och vad roligt med en gotlandsblogg som jag som gotlänning kan följa :-). Kram //Tina

    SvaraRadera
  5. Nej det visste jag inte :) Men jag tänker att bilden passar fantastiskt fint där i hörnet och att sitthörnan kändes väldigt harmonisk och inbjudande. Kanske hade jag satt mig på Elsa - såg henne inte först. Väldigt fin färgsättning på henne.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Jamen titta så fin den blev där på din vägg :)
    Här öser regnet ner idag och julkänslan är som bortblåst...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!