lördag 30 mars 2019

Delad glädje är dubbel glädje

Jag brukar egentligen inte välja de där flerfärgade tulpanbuketterna, tycker inte om när man blandar alltför många färger, jag föredrar när det liksom matchar med varannn.... 😏Men igår hade Ica ett 15-pack med blandade färger och jag kom på att jag kunde dela på den och få två buketter. Så här vid soffan fick det bli en rosa-lila bukett (som matchade kuddarna...😜)  


I köket fick de gula och röda samsas med lite blåbärsris. Gult är ju inte heller något jag köper så ofta, men snart är det ju påsktider, så det passar väl bra! Eller snart och snart, vi har ju en väldigt sen påsk i år. Men det som är bra med sen påsk är ju att chanserna ökar att vi kan få skönt och lite varmare påskväder. 

Vädret idag har man heller inte kunnat klaga på, inte så varmt kanske men solen har i alla fall tittat fram. Jag städar ur badtunnan för den måste fyllas med rent vatten innan bevattningsförbudet som inträder på måndag... Suck så trist med bevattningsförbud! Tänk om de kunde hitta en lite mer hållbar lösning på vattenbristen...

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ju färger, blandningar av alla de sorter. Men vattenrenson är inte kul. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. I love to combine colours but have to admit that yellow isn`t my colour at all. Your bouquets turned so beautiful ♥ Alexandra PS: I`m so happy to find your blog, it`s so darling with all your photos ♥♥♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!