tisdag 5 mars 2019

Semmeldagen

Näst efter julafton är väl ändå semmeldagen den bästa ;) Nej, jag skojar bara, men visst är det väl gott med semlor... mumma! Det finns  ju så många sorter nu för tiden, semmelkladdkaka, rulltårtesemla, prinsesstårtesemla, cupcakesemla, semmelwrap... Det är ju inte för inte som alla bakverk skall provas i semmelform, helt enkelt för att semlan ju är så fantastisk! Säkert goda allihop (har inte provat alla) men jag håller nog ändå på klassikern. En hembakad bulle med vispad grädde och mandelmassa... mmmm!

5 kommentarer:

  1. Håller med dig, den klassiska hembakta är nog den bästa. Ska se om jag orkar sno ihop några idag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Sitter som en smäck med en semla när det är snö/blask/regn ute...en trädgårdsbok och så en semla, inte mycket som slår det :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Oh this looks so very delicious ... and home made is always the best.
    Happy happy days and hugs
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. En klassiker är ju inte för inte en klassiker :) Tänk jag har inte ätit en enda varken semla-wanna-be eller klassisk den här säsongen. Din ser helt perfekt ut och dessutom hemmagjord.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!