lördag 6 juli 2019

De sista

Pionerna har nu gjort sitt för i år. Tur det finns sidoknoppar, som förlänger blomningen en del, och sist ut blev de här två, på Edulis Superba. 

Och den här, på Sarah Bernardt. 

Min favoritros, Constance Spry, blommade över otroligt fort i år, alla blommor kom liksom på en gång. Den brukar blomma under hela min semester, men icke i år. Den här på bilden var den allra sista, och det är över en vecka sen jag tog bilden, och jag har ännu semester kvar... Ja, ja... 

Men tack då, för all härlig blomning jag fått njuta av i år! 

6 kommentarer:

  1. Man ledsnar inte på pioner. Den där hagelskuren som kom hos oss förstörde det sista av mina pioner. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Visst har det varit ett fantastiskt pionår.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Ja, det går unna! Rart at peonsesongen straks er over.
    Constance Spry holder ut lenge her i år. Skyldes vel det kjølige været, og ufattelig mange knopper denne sesongen.

    SvaraRadera
  4. Så vackra! Det finns en hel del sidoknoppar kvar hos mig och så några vita sorter jag satt i halvskugga. Jag vet att de ska blomma sämre där men det vet inte dem. De trivs, frodas och blommar bra och jag får njuta längre :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Underbart är kort... alldeles för kort!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Det har varit lite konstig försommar med en otrolig hetta och inget regn, förmodligen därför all blomning då gick så fort. Och att sommarblomningen inte kommit igång ännu beror nog på dom sdenaste dagarnas kyla - och nu regnar det bara hela tiden. (Man är aldrig nöjd!)
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!