måndag 29 juli 2019

I mammas fotspår

Den här sommaren blir jag titt som tätt överraskad av något smarrigt till fikat. Det är yngsta dottern som tydligen tagit över min roll som bagare här i hemmet... En dag bjöds vi på tigerkaka.

En annan dag, när vi varit ute på självplock av jordgubbar, blir plötsligt ungen sugen på att baka Pavlova! En helt vanlig torsdag liksom...😏

Så smarrigt! Och inte lägger hon på jordgubbarna lite hipp som happ, som jag brukar göra, nej, ordning och reda i ledet (så fick hon A i hemkunskap också, det fick ju inte en annan på sin tid kan jag säga, långt ifrån...😆)!
Och tydligen har hon anammat att det är roligt att fota sina verk också... för en dag när jag kom hem från jobbet så doftade det himmelskt av en körsbärskladdkaka, och i kameran hittade jag sen dessa foton... 



Häromdagen möttes jag av denna kaka när jag kom hem från jobbet, en kokostoscakaka. Men då fick vi bara smaka kanterna, resten skall vara till hennes födelsedag om en vecka. Se där, undrar om jag hinner baka någon sort alls, eller om hon kommer att stå för hela kalaset?!😉

4 kommentarer:

  1. Men vilken unge du har! Nu får ni slåss om mjölpåsarna!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Oj, såååå gott och så roligt att bli överraskad. Något gott till kaffet är bra härligt. Det får bli lite svalare innan det blir bak. Men vad säger jag - i går blev det vinbärsgele och pizzabak. Ja, värmen gör att man gör tokiga saker.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att hon gillar att baka som du. Min äldsta son gillar att baka. Han bjöd på hembakt när det var födelsedag. Ha det fint i sommaren som känns normal idag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Oj, så mycket gott till fikat! Ja, får de unga göra som de vill i köket, så kan det bli riktigt bra! Hon har ju klart talang, är en estetiker och har väl fått en del inspiration ifrån sin mor! :)
    Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!