tisdag 2 juli 2019

Rosenrabatten

Idag firar vi Rosens dag och här hos mig blommar det för fullt i Rosenrabatten. 




Alchymist har tagit sig bra nu, i vårt hemgjorda "rosentorn" av armeringsjärn. 

Tycker den är så läcker, den skiftar i färg. i gul, rosa och orange. 


Kompisen bredvid, Leander är också läcker. 

För att inte tala om Wollerton Old Hall.

Nästan som pioner i formen, kanske därför den tilltalar mig så mycket... 


Man kan knappt tro att det bara är två år sedan jag gjorde den här rabatten, men så är det! 

Och äntligen regnar det här på Gotland! I skrivande stund har vi fått 18 mm i dag. Tunnorna är fulla och jag har ändå varit ute och tömt ut en del i rabatterna en gång, måste nog ut i regnet en gång till i kväll.  Det var minst sagt behövligt, här är så torrt nu, och inte minst rosorna blir ju väldigt glada för detta regnvatten! 

1 kommentar:

  1. Ni där uppe i visby verkar hela tiden få betydligt mer regn än vad vi får. Men idag är ju utlovat regn på eftermiddagen, så jag håller tummarna!
    Alchymist är en fantastisk klängros (som en del säljare kallar buskros, men den blir så otroligt hög) som har en otrolig doft, är supertålig (har aldrig frusit ner) och som dessutom är otroligt vacker! Men du hade ju några andra som var lika tjusiga!!

    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!