måndag 5 augusti 2019

Sweet sexteen

Japp, det är hon nu, sexton år, min yngsta! 
Det firades redan igår, med kaffekalas för släkten på altanen. 16 personer, tur man har en stor altan... Det blev en himmelsk jordgubbstårta. Ja, det är inte skryt, den heter faktiskt så, och receptet kommer från Fridas bakblogg. 

Och jag hade fått ännu fler fina lantägg från min kollega, med extra gula gulor, så man kan nästan tro det var saffran i degen, men icke! 



Paket och firande på sängen fick hon förstås vänta med till i morse. Och nej, det blev inte nån vidare nyttig frukost... den unga damen hade önskat en bit daimtårta (en köpt sådan!) och vad gör man inte för att sina barn skall få den födelsedag de önskar... 😏

Och så standard till kvällsmat, när barnen själv får bestämma... Sushi... Och det får de ju, när de fyller år! 😉

3 kommentarer:

  1. Härligt kalasande! Tänk sexton... och hon har hela livet framför sig! När jag var sexton bar jag mitt första barn. Jo, det är sant. Och nu är hon 56. Och tiden däremellan har bara flugit fram. Men på ett bra sätt!

    Så god tårtan ser ut!
    Må gott bland de dina.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilket kalas och tårtan ser man hur god den är. Hoppas dotterns dag blev fin. När jag var 16 år hade jag och min man varit ett par i två år och för några veckor sedan firade vi guldbröllop. Tiden går fort (när man har det bra)hälsa henne det.

    SvaraRadera
  3. Inte bara vackra paket utan också vackert bakverk och goda sushi. Hon måste blivit nöjd!?
    Med tanke på din kommentar på min blogg, dom som inte gillar att hålla på i trädgården kommer nog aldrig att förstå ens intresse. Dom tycker bara att det verkar jobbigt och tycker att ha rabatter med vackra blommor är helt onödigt och t.ex. rensa ogräs kan man låta bli. Det är ju grönt det också.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!