söndag 1 september 2019

Höstlikt?

Nej, speciellt höstlikt har det inte varit idag. 28 grader tryckande värme, men i skrivande stund åskar och regnar det, så liite höstkänsla kan man väl säga att det är...?

Nåväl, jag startar i alla fall september med dessa skönheter, höstanemonerna!
Som jag tog en pytteliten tuva av, från mammas trädgård för 9 år sen, och som nu spridit sig enormt! 

Det är något att tänka på om man vill ha dessa skönheter, de har en tendens att ta över, och man hittar  hela tiden små avstickare en god bit iväg från moderplantan. 


Men jag förlåter dem, de är ju så vackra! 

Nu ser i alla fall jag fram emot lite svalare dagar... 

5 kommentarer:

  1. Draga mea,
    Cat de frumoase pot fi aceste flori!
    Pozele tale cu anemone roz sunt incantatoare.
    Multe salutari, Mia

    SvaraRadera
  2. Visst är de ljuvliga både i färg och form :) Mina har blivit kraftigt desarmerade av sorkangrepp i vinter. Så just nu är jag tacksam för deras överlevnadsförmåga. Dina växer så tätt och fint.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Visst är de helt underbara, höstanemonerna...de blir förlåtna när de sprider sig :)
    Varmt fortfarande men morgnarna är sådär skönt kyliga efter denna varma sommar.
    Önskar dig en härlig vecka på din ö...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Jag förlåter dom också för jag älskar höstanemoner även om dom nu bildat en skog hos mig.

    Jag tänkte också säga att jag varit inne och läst dina fyra inlägg om dina 20 år i din trädgård och det var verkligen roligt. Du har varit så duktig att ta bilder, älskar att se före/efter (önskar jag hade varit lika duktig att dokumentera). Och så mycket som hänt och så fint det har blivit. Du har verkligen öga för det där med design. Stort tack för intressanta inlägg!

    Ha en fortsatt skön septembervecka!
    Anita

    SvaraRadera
  5. Fint med trängseln tycker jag. Vackert som bara den!

    Glad september!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!