söndag 20 oktober 2019

Stuglivet

Här kommer en liten veckorapport från stugan. Vardagen rullar på, men det blir långa dagar. Tidigt iväg och sent hem. Antar att man har det så när man bor på landet, och det är nog en av anledningarna att jag trivs bättre att bo i stan. Att inte alltid vara beroende av bilen, och även detta att ens barn kan gå iväg själva till sina kompisar och aktiviteter, och man själv kan vara kvar hemma... Jag är ju en "hemmakatt" och ser varje avbrott ifrån det som något nödvändigt ont...😆 Nej, riktigt så illa är det inte förstås!

På tal om hemmakatt, så har jag lite dåligt samvete för katterna, på grund av just de långa dagarna, och att de inte är "hemma". Katter gillar ju inte förändring (ja, jag har nog varit katt i ett tidigare liv...😏) så jag var lite orolig för hur det skulle gå, men det har faktiskt gått rätt bra!

Och det finns ju lite nya spännande platser man kan vara på...! 😉


Här sitter Elsa i baren, väntar på en drink kanske...? 

Men då får man vänta länge....

Stugan är från 1978 (har jag för mig i alla fall), och är väl en typisk 70-talare. Det är furu, och lite mörkt och murrigt med färgerna orange och brunt, pappas favoritfärger 😉

Det var allt för denna gång, önskar er en skön söndag! Här står tapetsering på schemat, inne hos syrran. Sen skall en 20-åring firas, det är en av barnens kusiner som fyller år. 

5 kommentarer:

  1. Ja jag trivs också bäst i hemmets lugna vrå...
    Skönt att katterna trivs också! Önskar dig en skön söndag :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Mysig stuga du bor i nu. Ja tänk att det skulle vara furu, brunt och orange ett tag. Sedan skrattar jag lite åt tv:n jag har just fått låna en likadan av min pappa. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Inte går det någon nöd på katterna. De är trygga med varandras sällskap och väntar säkert med spänning på att få börja ett nytt liv med sin älskade matte. För du har väl berättat för dem vad som väntar?

    Önskar dig fina dagar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Långa dagar är inget kul, men skönt att katterna verkar ta flytten med ro. Bilden på Elsa (?) som ligger på schackbrädet utan att ha vält en pjäs... Smidig kisse!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Tycker att huset ser ovanligt trevligt ut för att vara från 70-talet! Jag vet, för just nu är jag ute på nätet och letar efter ett semesterhus till nästa år. (Det gäller att vara ute i tid om man ska få nåt bra.) Har väl tittat på ett par tusen och dom flesta är otroligt fult inredda - eller man kanske inte ska skriva inredda, för dom har nog bara slängt in möbler dom fått över (från 70-talet). Men visst vill man ha lite ljust omkring sig, t.o.m. på den korta semestern!! *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!